NederlandWereldwijd

Klacht indienen

We proberen u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de dienstverlening van een Nederlandse ambassade, een Nederlands consulaat of het NederlandWereldwijd contactcenter. Dan kunt u een klacht indienen.

Vul het klachtenformulier in en stuur deze per e-mail naar HDCV-NWW-KLACHTEN@minbuza.nl of per post naar:

Ministerie van Buitenlandse Zaken
Afdeling Nederlands recht (DJZ/NR-Klachten)
Postbus 20061
2500 EB Den Haag

Dient iemand anders namens u een klacht in? Dan moet u ook het machtigingsformulier invullen en opsturen.

Let op: Vermeld bij uw klacht uw e-mailadres en uw telefoonnummer. Dan kunnen wij u op de hoogte houden bij ontwikkelingen of bellen als er nog vragen zijn.

Zo behandelen wij uw klacht:

  • U krijgt een ontvangstbevestiging.
  • Iemand die niet betrokken was bij waar de klacht over gaat behandelt uw klacht.
  • U kunt aangeven dat u uw klacht mondeling wilt toelichten.
  • In principe ontvangt u binnen 6 weken een reactie op uw klacht.

Nationale ombudsman

Bent u niet tevreden over de afhandeling van uw klacht? Of de reactie daarop? Dan kunt u een klacht indienen bij de Nationale ombudsman.

Heeft u een klacht over VFS Global? Of TLScontact? Dan kunt u terecht bij: