Legaliseren van documenten uit Tokelau-eilanden voor gebruik in Nederland
U wilt een document uit de Tokelau-eilanden gebruiken in Nederland. U heeft daarvoor legalisatie nodig van het Nieuw-Zeelandse departement van Binnenlandse Zaken.
Goed om te weten
- Documenten in het Engels hoeft u niet te laten vertalen voor gebruik in Nederland.
- Documenten in het Tokelaus moet u laten vertalen voor gebruik in Nederland.
- Uw document moet origineel en compleet zijn. Verwijst het document naar andere documenten of bijlagen, dan moeten deze erbij zitten.
Waar laat u uw document legaliseren?
Laat uw document legaliseren door het departement van Binnenlandse Zaken van Nieuw-Zeeland. Kijk voor meer informatie op de website van de Nieuw-Zeelandse overheid (informatie in het Engels).
Na legalisatie is het document klaar voor gebruik in Nederland.
U kunt het document ook gebruiken in Aruba, CuraƧao, Bonaire, Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten.
Heeft u het document nog niet?
Lees waar u het document opvraagt als u het nog niet heeft.
Vraag aan de lokale autoriteiten waar u documenten van de burgerlijke stand op kunt vragen.
De meest voorkomende documenten zijn:
- afschrift van een geboorteakte
- afschrift van een huwelijksakte
- afschrift van een echtscheidingsakte
- afschrift van een overlijdensakte
Wilt u een ander document opvragen? Vraag aan de lokale autoriteiten waar u dit kunt doen.
Na legalisatie
Controle van uw document in Nederland
De legalisatie betekent niet dat de inhoud klopt of dat het document echt is. Een gemeente in Nederland, de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) of een andere organisatie kan dit nog controleren. De stempel of de sticker op uw document betekent alleen dat de juiste handtekening op uw document staat.
Geldigheid van uw document
Hoelang uw document of legalisatiestempel geldig is, verschilt per organisatie. Neem voor meer informatie contact op met de organisatie in Nederland die vraagt om het document.
Contact
Komt u er niet uit? Wij helpen u graag verder.
Neem contact op met ons.